Vilken behandling behöver du?
Ta nästa steg på din väg mot ett friskare och
hälsosammare liv!

• Näringstest

Ett näringstest gör vi när det finns misstanke om överkänsligheter eller allergier.

Ofta görs ett näringstest i anslutning till behandling när vi arbetar med mage/tarm men även vid t.ex. allergier eller akne och andra hudproblem där vi vill undersöka vad som även kan finnas med i bakgrunden som triggar utbrott, inflammation och allergiska reaktioner.

• Hälso- & livsstilsanalys

För dig som vill göra en djupgående analys och skapa långsiktiga förändringar passar en Hälso- och Livsstilsanalys bra.

Vi gör en ordentlig genomlysning av din hälsa och undersöker bakomliggande grundorsaker till upplevda symptom genom bl.a. samtal, tung- och ansiktsdiagnostik och ibland även fysisk behandling. Genom att undersöka vad som ligger bakom t.ex. hudåkommor som akne och rosacea, hormonella obalanser eller mag/tarmproblem kan vi komma till roten av problemet och arbeta med att stötta upp kroppen för att läka grundorsaken och inte endast behandla symptomen. Målet är med andra ord inte att dämpa eller behandla symptom som utslag, humörsvängningar, huvudvärk eller orolig mage utan att lägga upp en behandlingsplan med syfte att läka ut grundorsaken.

En hälsoanalys är bra att göra för att balansera upp kroppen vid t.ex allergier, kronisk värk, migrän, utbrändhet, sömnproblem, endometrios, menstruella besvär, mag- och tarmproblem.

• Coaching

Coaching sessioner passar bra när du har gjort en Hälsoanalys och fått ett program att arbeta med utifrån dina önskemål och behov.

Då kanske det inte behövs en längre träff utan en kortare session för att stämma av frågor som uppkommit, utmaningar längs vägen eller en avstämning för att göra förändringar i programmet och sätta upp nya mål. Coaching sker ofta online.