| Fysisk struktur |

| Emotion | Energi |

| Lymfa |

| Cirkulation |

Kinesiologi kan bland annat hjälpa dig med:

• Allergier

• Kronisk värk

• Huvudvärk, migrän

• Utbrändhet och depression

• Smärta i rygg, axlar, nacke, huvud

• Sömnproblem

• Endometrios, PCOS

• PMS, PMDS och menstruella besvär

• Klimakteriebesvär

• Mag/tarm problem

Kinesiologi sammanlänkar västerländsk fysiologi och rörelselära med österländsk kunskap om människans energisystem.

Det är en säker och effektiv metod för att kunna utläsa blockeringar i kroppen och finna en väg till att släppa upp dem. En blockering kan vara såväl smärta och värk, en irriterad tarm, allergier eller känslomässig stress som tar energi ifrån kroppen. Den kan med andra ord vara såväl fysisk som mental eller emotionell.

En kinesiolog tittar på ett problem från flera perspektiv och sammankopplar skilda symptom till en helhetsbild. Utifrån denna bestäms behandlingsteknik för att uppnå bästa möjliga resultat. Varje session är således individanpassad och i sig unik - precis som varje klient.

Kinesiologin består av en mängd olika tekniker och kan användas inom vitt skilda områden. Gemensamt för dem alla är att de kommunicerar med kroppens nervsystem via muskeltestning för att utläsa svagheter och obalanser. Vi kopplar samman ibland tillsynes skilda symptom till en större bild för att hjälpa kroppen att gå in i läkeprocess. Helheten står alltid i fokus.

Under en behandling undersöker vi orsaken till upplevda besvär såsom allergi, kronisk smärta, orolig mage eller sömnstörningar. Genom att behandla djupare obalanser i rörelseapparaten (muskler, senor), nervsystemet (funktion i hjärna och ryggmärg för vidare kommunikation ut till alla kroppens muskler och organ mm), vårt undermedvetna, våra känslor, näringsstatus och energisystem hjälper vi kroppen att gå in i läkeprocess. En kinesiolog behandlar med andra ord inte sjukdomar i sig utan de bakomliggande obalanserna som visar sig genom olika symptom och sjukdomstillstånd. På så vis kompletterar kinesiologi vår västerländska medicin på ett utmärkt sätt!

Med fokus på varje individs behov utformas en behandlingsplan innefattandes t.ex. kroppsbehandling, näringsterapi och akupressur. Syftet är att finna den effektivaste vägen till snabb läkning hos varje individ och skapa utrymme för både fysiskt som mentalt välmående.

När vi lyssnar till kroppen öppnas en enorm potential för läkning.